ייעוץ והדרכות בתחום הרגולציה של הפרסומים

על תוכן שיווקי בתחום הבריאות, לרבות מזון, תוספי תזונה, תמרוקים, מוצרים לבריאות השן, טכנולוגיות ואביזרים רפואיים (שלא אושרה להם התוויה רפואית) וכן על פרסום שירותיהם של העוסקים במקצועות הרפואה האינטגרטיבית, קיימות הגבלות רגולטוריות נוקשות. כך יוצא, שכמעט כל פרסום בתחום הבריאות מערב סיכון ממשי לתובענה ייצוגית או להטלת עיצומים כספיים על ידי הרגולטור, נוכח האיסור על ייחוס סגולות ריפוי ועל פרסום תוכן מטעה.

סיכונים אילו מחייבים את העוסקים והמפרסמים בתחום הבריאות לנקוט משנה זהירות, להתוודע להגבלות החלות על תוכן שיווקי, ובמקביל להכיר את פסיקת בתי המשפט שמתווה עקרונות מנחים וסוללת את הדרך הנכונה לכתיבת תכנים ומסרים על מוצרים מתחום הבריאות.

זה מאתגר, זה דורש יצירתיות, אך בדיוק בכך התמקצעתי במשך 8 שנים ככותבת תוכן בתחום הבריאות שהיא גם עורכת דין, גם בעלת תואר ראשון במדעי הרפואה והבריאות וגם נטורופתית והרבליסטית-קלינית.

סדנת הדרכה: רגולציה על תוכן פרסומי

מטרת הסדנה:

  • לעשות סדר בכל הקשור להגבלות על פרסומי מזון ותוספים, תמרוקים, טכנולוגיות ואביזרים שלא אושרה להם התוויה רפואית, ופרסומים של העוסקים ברפואה אינטגרטיבית.
  • לפתח "חשיבה רגולטורית" בכל הנוגע לתוכן שיווקי, ללמוד לזהות "מוקשים" רגולטוריים וכיצד להימנע מליפול בהם.
 

במסגרת הסדנה נסקור את החקיקה ונביא דוגמאות מוחשיות מפסיקת בתי המשפט והחלטות הרגולטור בהקשר של תוכן והיגדים על מוצרים ושירותים בתחום הבריאות, ייחוס סגולות ריפוי וטענות של הטעיית הצרכן – מה אושר ומה נפסל כתוכן מטעה בשנים האחרונות. מתוך כך ומניתוח תיאורי מקרה, נבין כיצד ניתן להתמודד עם האתגרים בכתיבת תוכן שיווקי באמצעי המדיה השונים בדרך יצירתית, תוך יישום עקרונות הפסיקה בפועל, ונתרגל איך לכתוב תוכן באופן נכון בהיבט הרגולטורי, כדי להפחית את הסיכון לטענת ייחוס סגולות ריפוי או הטעיית הצרכן.

במהלך הסדנה תינתן הזדמנות לשאול שאלות, לדון בדוגמאות מחומרים שיווקיים של העסק/החברה ולבחון אפשרויות לניסוח התכנים בצורה נכונה בהיבט הרגולטורי.

קהל היעד: עסקים, חברות, אנשי שיווק ומפרסמים – מתחום מוצרי ושירותי הבריאות.

משך הסדנה: 3 שעות

דיאגנוסטיקה רגולטורית של נכסים דיגיטליים

תחום  הרגולציה על פרסומים הקשורים למזון ולתוספי תזונה הוא רגיש ומורכב מאוד, כאשר בבסיסו עומד האיסור הגורף על ייחוס סגולות ריפוי – גם אם הם נחקרו קלינית וגם אם המידע בדבר סגולות הריפוי שלהם הוא מהימן. לאיסור ספציפי זה מתווסף האיסור הגלובלי על הטעיית הציבור בפרסומים, הקבוע בחוק הגנת הצרכן. גם כשהתוכן אינו מייחס סגולות ריפוי באופן מפורש, הוא עדיין עלול להתפרש כמטעה אם אין לו ביסוס נאות, אם הוא מכיל אי-דיוקים בעובדות או טעויות הנובעות מחוסר הבנה מקצועי בתחום.  

אולם למרות ההגבלות הנוקשות, בעולם שמוצף במידע, עסקים וחברות עושים שימוש קבוע בתוכן המתפרסם בנכסים הדיגיטליים, כדי לספר על יתרונות מוצריהם ועל הרכיבים מהם הם מורכבים. התכנים כוללים תיאורי מוצר, שמכילים היגדים אשר מבוססים על מסרים תפקודיים הקושרים בין צריכה של מוצר או רכיב בו לבין תפקוד תקין של הגוף או איבר בו, או מסרים בריאותיים הקושרים בין צריכה של מוצר או רכיב בו להפחתת הסיכון למחלות, למניעתן או לריפוין, וגם תוכן שמתקשר רק בעקיפין למוצר עצמו או לרכיביו, המבוסס על מאמרים מקצועיים הכוללים סקירות מחקרים והמגובים בסימוכין מדעי.

חשוב לדעת, כי תכנים ומסרים כגון אלו עלולים להתפרש על ידי בתי המשפט והרגולטור (הועדה למניעת הטעיית הציבור במשרד הבריאות, הרשות להגנת הצרכן) כמייחסים סגולות ריפוי למוצר או לאחד מרכיביו, ומשכך – גם כמטעים את הציבור. לרגולטור במקרים אילו סמכות להטיל עיצומים כספיים כבדים למדי על החברה המפרסמת, ואילו בתובענות ייצוגיות סכומי הפיצוי יכולים להיות מרקיעי שחקים – כפי שתואר בכתבה שפורסמה בגלובס
בשורה התחתונה, כדי לכתוב תוכן נכון בתחום המזון והתוספים לשם פרסומו בנכסים הדיגיטליים של עסק מסחרי, יש צורך בהבנה כוללת גם של החקיקה הרלוונטית, גם של העקרונות המשפטיים שמתווה פסיקת בתי המשפט, ולא פחות חשוב – הבנה מקצועית בתחום.

השירות המוצע:

אופציה א'
בחינה מקצועית של תוכן המפורסם בנכסים הדיגיטליים לאיתור "ליקויים רגולטוריים" והפקת דו"ח ליקויים בשילוב עם הנחיות לפתרון והמלצות לשינויים

בדיקה חוזרת של הנכסים הדיגיטליים לאחר יישום ההמלצות על ידי החברה

אופציה ב'
בחינה מקצועית של תוכן המפורסם בנכסים הדיגיטליים לאיתור ליקויים רגולטוריים והפקת דו"ח ליקויים
רה-ארגון מבני של עמודי התוכן באתרים, וניסוח מחודש של טקסטים ומאמרים בעייתיים ("תיקון אתרים").

תוכן לתוספי תזונה בהתאמה לרגולציה
רגולציה על תוכן שיווקי לתוספי תזונה

עריכת תוכן שיווקי בראייה רגולטורית

השירות מתאים לעסקים בתחום המזון, תוספי תזונה ושאר מוצרי/שירותי בריאות ללא התוויה רפואית, הרוצים להבטיח כי תוצרי התוכן שלהם מותאמים להגבלות הרגולטורית על פרסומים.

השירות כולל בחינה, זיהוי בעייתיות ועריכה בראייה רגולטורית של תוכן שיווקי לדיגיטל ולפרינט, לרבות מסרים והיגדים שיווקיים (ייעוץ משלב הבריף), מאמרים באתרים, כתבות יח"צ, ניוזלטרים, דפי מוצר ועלונים לצרכן, פרסומים ברשתות החברתיות, חומרים שיווקיים לאבזור נקודות מכירה ועוד.

כל מילה כתובה: חבילת ליווי שוטף לעסק

השירות מבוסס על תמיכה רגולטורית מקיפה ושוטפת, שתאפשר לעסקים מתחום המזון והתוספים לתכנן וליישם את אסטרטגיית התוכן שלהם ברמה היומיומית. השירות כולל עבודה מול גאנט התוכן החודשי ומתן מענה לאתגרים רגולטוריים בכל הקשור לכלל התכנים השיווקיים של העסק בהתאם לצרכים המגוונים, לרבות בקמפיינים ובנוסף: סדנאות הדרכה, סדנאות ריענון תקופתיות, דיאגנוסטיקה של נכסים דיגיטליים, בחינה ועריכה בראייה רגולטורית של כל טקסט שיווקי.

תוספי תזונה כתיבת תוכן ורגולציה

ממליצים על סאבטקסט

מעוניינים בתוכן רפואי, בריאותי או משפטי עם סאבטקסט ייחודי?

אני פה בשבילכם, דברו איתי:

נייד: 050-6935681 | מייל: ori@subtextmilim.co.il